t20

Koncepcja dydaktyczna nauczania rachunku prawdopodobieństwa

Poniżej zamieszczam link do opisu koncepcji dydaktycznej nauczania rachunku prawdopodobieństwa w gimnazjum.
Opis koncepcji dydaktycznej nauczania rachunku prawdopodobieństwa w gimnazjum.

Praca ta powstała pod kierunkiem prof. dr. hab. Henryka Kąkola. Jest ona wspólną pracą moją oraz Katarzyny Karatnik i Eweliny Haranek. Powstała ona w ramach pracy licencjackiej. W koncepcji tej wykorzystano fragmenty serii książek profesora A. Płockiego o Przypadkowie, które polecam:

– Co przypadek sprawił w Przypadkowie?

– Czy Paulina była w Przypadkowie gapą?

– Kto był w Przypadkowie dżentelmenem?

Tak jak zostało to opisane, koncepcja ta została podzielona na poniższe tematy realizowane w odpowiednich klasach:

Klasa II

1. Monety (1 godz.)

2. Kule i urna (1 godz.)

3. Kostki do gry (1 godz.)

Klasa III

1. Model probabilistyczny (1 godz.)

2. Obliczanie prawdopodobieństwa (2 godz.)

3. Gry losowe (4 godz.)

Każdy temat (moduł) był tworzony w jednolity sposób.

Poniżej znajdują się linki do tej koncepcji w trzech częściach:

Koncepcja dydaktyczna część 1 (zawiera tematy: Monety, Kule i urna, Kostki)

Koncepcja dydaktyczna część 2 (zawiera tematy: Model probabilistyczny, Obliczanie prawdopodobieństwa)

Koncepcja dydaktyczna część 3 (zawiera temat: Gry losowe)

Dodaj komentarz