Przejdź do treści
Monika Jakubiec Blog | mpasierbek.pl
  • Strona główna
  • O mnie
  • CV
  • Spis treści
t18 (1)

Memory matematyczne

t18 (1)

Gra matematyczna

t18 (1)

Domino matematyczne

t18 (1)

Krzyżówka matematyczna

t18 (1)

Sudoku

PODSUMOWANIE (13)

Podsumowanie roku 2018

t2

Bajdocja

t14

Rummikub

t14

Gra Set

t18 (1)

Trimino

t19 (1)

LOGO

15 marca 201217 sierpnia 2016 Monika
Nie wiem jak się stało, że jeszcze o tym nie napisałam.

LOGO – to język programowania powstały w lata 60 XX wieku. Służy do nauczania informatyki i matematyki.

Możemy pracować w tym języku m.in w dwóch programach Logo Komeniusz i Logomocja-Imagine.
Ja osobiście wolę program Logomocja-Imagine (choć właściwie to nie ma dużego znaczenia).

W programie wydajemy polecenia żółwiowi, który rysuje po ekranie.

Komendy:

 

Polecenie
Skrót
Objaśnienie
naprzód
liczba
np
liczba
do
przodu o określoną liczbę kroków
wstecz
liczba
ws
liczba
do
tyłu o określoną liczbę kroków
lewo
kąt
lw
kąt
obrót
w lewo o podany kąt
prawo
kąt
pw
kąt
obrót
w prawo o podany kąt
czyść
cs
czyść
ekran graficzny
opuść
opu
opuszcza
pisak, żółw będzie rysował
podnieść
pod
podnosi
pisak, żółw nie będzie rysował
powtórz
liczba
powtarza
podaną instrukcję określona ilość razy
koło
liczba
rysuje
koło o określonej średnicy
okrąg
liczba
rysuje
okrąg o określonej średnicy
schowaj
żółwia
sż
chowa
postać żółwia
pokaż
żółwia
pż
pokazuje
postać żółwia
zamaluj
zamalowuje
obszar
ścieranie
ścier
usunięcie
śladu
wróć
powrót
żółwia na środek ekranu graficznego
ustalkolorpisaka
ukp
ustala
kolor pisaka
ustalgrubośćpisaka
ugp
ustala
grubość pisaka
ustalwzórmalowania
uwm
określenie
wzoru malowania
ustaltło
określa
kolor tła
zmaż
maże
wszystko z ekranu, żółw zostaje na miejscu

Ciekawe strony z zadaniami:
http://www.sp114.edu.pl/uczniow/matematyka/ (Świetna strona – zarówno pod względem informatycznym, jak i matematycznym, dużo zadań i ciekawym pomysłów z Logo, ale nie tylko)
http://minilogia.oeiizk.waw.pl/ (miniLOGIA – konkurs informatyczny dla szkoły podstawowej)
http://logia.oeiizk.waw.pl/ (LOGIA – konkurs informatyczny dla gimnazjum)
http://www.logo.vot.pl/ (przykładowe zadania)
http://sp-115logo.blogspot.com/search/label/home (przykładowe zadania)
http://www.mim.pr.radom.pl/logo/data/rek.html#sierp (przykładowe zadania + teoria w Logo Komeniusz)
http://www.zsp1wadowice.iap.pl/przedmioty/informatyka/logo/index.htm (przykładowe zadania + teoria w Logo Komeniusz)

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Click to share on Facebook(Otwiera się w nowym oknie)
  • Click to share on Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Opublikowany w ProgramowanieTagged grafika żółwia, LOGO, Logomocja-Imagina, programowanie

Zobacz wpisy

Po II etapie OIG…
Ciekawe strony dla najmłodszych

SOCIAL MEDIA

  • View https://www.facebook.com/moniapasierbek/’s profile on Facebook
  • View https://twitter.com/JakubiecMonika’s profile on Twitter
  • View https://www.instagram.com/moniapasierbek/’s profile on Instagram
  • View https://pl.pinterest.com/moniapasierbek/’s profile on Pinterest
  • View http://mpasierbek.blogspot.com/www.linkedin.com/in/moniapasierbek’s profile on LinkedIn
  • View https://plus.google.com/+MonikaJakubiecPasierbek/’s profile on Google+

FACEBOOK

FACEBOOK

WYSZUKIWANIE

CYTAT

„Matematyka jest alfabetem, za pomocą którego Bóg opisał wszechświat.″

Galileusz

BESKIDZCY BLOGERZY

TAGI

animacja aplikacja aplikacje bezpieczeństwo w sieci blog blogger e-learning e-lekcje Facebook filmy wideo fizyka gimnazjum google gra grafika gry gry i zabawy gry karciane gry matematyczne gry planszowe hobby informatyka kodowanie konkurs konsola licencje mapy matematyka matlandia narzędzia online nauczanie wczesnoszkolne polecam Processing program programowanie rachunek prawdopodobieństwa roboty scenariusz social media strona internetowa szkoła podstawowa szkoła średnia tekstowy język programowania WordPress ćwiczenia interaktywne

ARCHIWUM

RSS

RSS Feed RSS - Wpisy

POPULARNE POSTY

  • Koło do losowania
    Koło do losowania
  • Scratch - materiały dydaktyczne
    Scratch - materiały dydaktyczne
  • Dyktanda graficzne
    Dyktanda graficzne
  • Osadnicy z Catanu w wersji online
    Osadnicy z Catanu w wersji online
  • Kahoot!
    Kahoot!
  • Akademia na zakończenie roku szkolnego
    Akademia na zakończenie roku szkolnego
  • Rufus, czyli tworzenie bootowalnego dysku USB
    Rufus, czyli tworzenie bootowalnego dysku USB
  • Kwadrat liczby naturalnej od 0 do 99.
    Kwadrat liczby naturalnej od 0 do 99.
  • Minutówka
    Minutówka
  • Podsumowanie roku 2018
    Podsumowanie roku 2018
Copyright © 2010-2019   Monika J | Blog osobisty. |                 | Dumnie wspierane przez WordPressa | Szablon: Oria by JustFreeThemes.
W celu zapewnienia prawidłowego działania, strona wykorzystuje pliki cookies. Akceptacja przyjmowania plików cookies lub ich ograniczenie może zostać zmienione w ustawieniach przeglądarki. Accept Read More